onsdag 23 juni 2010

Underbara dagar

Det finns ju dagar när man vaknar upp och bara känner att allt stämmer. Man är pigg och alert och kläderna har vikit sig själva och presenterar sig så att man knappt behöver knäppa igen byxorna ens, det går på automatik. Det är de dagarna då frukosten smakar så otroligt gott, solen skiner ikapp med Sonen och inga glitches finns att skåda om man så skulle försöka se dagar in i framtiden. Det känns helt enkelt som att man lever la dolce vita.

Det här var inte en sån dag.

Dagens citat från Sonen, som trots allt lyser upp dagarna när man är som mest tung i huvudet och matt av feber:
- Det kallas för önskeblomma. Man blåser och sen får man önska sig något.
- Men måste man inte blåsa bort allt?
- Jo det klart. Då är det det som fattas.

Man får bara hoppas att det var något fint han önskade sig.

I övrigt har jag hunnit med att vara med Sonen på inskolning vid en närliggande sjö. Rosig om kinderna som få var han efter tre språngmarscher runt en promenadstig. Men han såg ut att trivas fint.

Sen åkte vi hem och jag jobbade lite samtidigt som Sonen hade vattenkrig med sig själv på baksidan huset. Därefter blev det 1 timme badminton och allmänt lek och bus i gympasalen, varefter vi gick hem och jag lagade stekt falukorv med morotsstuvning och pasta. Enkelt och gott så det knullar i munnen. Även om det inte är mer än 58% kött och därmed 42% godknowswhat i den där...

Jag är inte så bra på att lyda min msn-doktors råd på VILA. Men nu är dagen i alla fall över. C-vitaminchock ska intagas och nezeril har införskaffats.

Let's get ready to rumbleeeeeeeeeeeeee!

Imorgon är det 20 grader varmt och växlande sägs det. Får hoppas att det växlar rätt när jag, Sonen och hans bästa polare ligger i badet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar