onsdag 30 juni 2010

The human centipede

Alltså, den mänskliga tusenfotingen är förmodligen något av det sjukaste som gjorts. Det är rätt tydligt att det börjar bli ont om bra skräckfilmsmanus när något sånt här dyker upp på marknaden.

Det handlar om en dement (?) kirurg som får för sig att bygga, you guessed it, en tusenfoting av människor som han hittat på vägen. När det i slutet av trailern står "100% medically accurate" så inser man rätt fort att det är det enda som är bra med filmen. Jag har inte sett den och jag kommer inte att se den. Aldrig i helvete. Det räcker att titta på trailern för att inse att det inte finns en chans att jag kommer att tycka att den är bra. som lök på laxen är doktorn tysk. Mengeles barnbarn, typ. Kolla själv så får ni se:



Den är säkert under en och en halv timma också och har ett tecknat omslag. Fail på alla punkter alltså.

Istället har jag börjat se på serien the Good Guys, efter att jag spanat på den på avstånd ett tag. Det som fällde avgörandet var att enannananna tyckte att jag skulle börja se den. Sagt och gjort, några episoder laddades ner och förbereddes.

Redan första avsnittets anslag gillade jag och sen blev det bara bättre. Jag tycker att bildspråket påminner lite om en Guy Richie-film, som Snatch eller Lock, stock and two smoking barrels. Jag gillar't. Och humorn är skön som fan.

Så nu blir det ett avsnitt till innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar