lördag 5 juni 2010

Kabikaboo

Jag får lite dåligt samvete för mig själv när jag sitter inne en sån här dag. Inte för att jag vet riktigt hur varmt eller kallt det är, men det ser fint ut genom fönstren. Istället sitter jag inne och skriver en bok på ren inspiration. Jag använder en outliner som heter Kabikaboo och det är lite svårt att få en överblick på exakt hur mycket jag har producerat idag, men det är nog sisådär 5-6 sidor med text åtminstone.

Hade det varit en skönlitterär bok hade jag inte varit så nöjd, men eftersom det ska in källhänvisningar lite överallt och inte minst läsas på en hel del om det jag skriver så är jag helt tillfredsställd med resultatet så här långt.

Får väl se om det blir en bok om en månad eller så. Tanken är ju inte att det ska bli en bibeltjock historia utan en relativt lättläst pocketbok på kanske ett hundratal sidor. Jag och lättläst kanske inte går alldeles underbart ihop, men jag ska sträva efter att inte använda för långa och svåra ord, ha korta meningar och inte minst kapitel som går att läsa utan att bli trött i huvudet. Får se hur det går. Jag är glad för att jag trots vissa tveksamheter lade in "förlagsverksamhet" i min ansökan till bolagsverket...

Jäkligt roligt att pyssla med något kreativt som inte är att ta fram en marknadsplan eller budget. Jag måste nog leja ut bokföringsbiten i företaget, tror jag, för det är dödligt trist.

Dessutom har jag nog slagit personligt rekord i antalet öppna flikar i Firefox. 73 stycken. Mamma skulle vara så stolt om hon visste.

1 kommentar:

  1. Fan va kul att vi båda har med den övergripande sni-koden... ;) hoppas allt är bra! Mvh Fredrik

    SvaraRadera