onsdag 9 juni 2010

sleepless in ösa

Det finns inget som en riktig storstädning på morgonen för att göra av med lite överskottsenergi. Men vad gör man när man inte kan dammsuga av oro för att väcka Sonen (hur orimligt det än kan verka, han sover ju som skalman den snubben). Tja, man kan ju alltid dammtorka alla ytor, putsa fönstren och skura golven. Om inte annat så blir det lättare att flyttstäda..

Det är väl lite så att man får skylla sig själv när man går och lägger sig strax efter åtta på kvällen va? Det är det jag gör nu i alla fall, skyller mig själv. För efter den här bravaden känns min rygg som tillhörande en väldigt väldigt trött åttioåring. Jag ska nog gå och lägga mig och vila fram till att klockan ringer.

Dessutom måste jag hitta någonstans att dumpa de sju (!) ICA-kassar med bra-å-ha-grejer som jag ska slänga. Tror inte grannen blir så glad om jag fyller hans soptunna dagen efter tömning. Det får nog bli någonstans på vägen mellan dagis och jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar