fredag 4 juni 2010

Morgonpromenad, check!

Det var minst fyra år sedan jag hade rutin på promenad minst en gång om dagen senast. Då blev det en fyra-fem mil i veckan. Oh, glory days. Men nu är det dags att starta igång igen. En timma och tjugo minuter är min morgonrunda. En timma och tjugo minuter att strukturera upp dagen, få ordning på tankarna och piggna till. Jag hade glömt hur jävla skönt det är att kliva upp ur sängen, ta på sig kläder och gå ut i vädret för dagen. Till och med en dag som idag, när det blåser satan.

Av någon anledning så tänker jag otroligt mycket bättre när jag är ute och går och jag får skynda mig att skriva ner mina tankegångar när jag kommer tillbaka så jag inte glömmer bort det jag funderat ut. Det går väl sådär.

Känns hur som helst grymt skönt att få lite struktur på tillvaron och samtidigt få röra lite på döfläsket. Femte dagen i rad nu, får se hur länge det håller i sig.

Nu, dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar