måndag 28 juni 2010

Mysregn

Det öser ner ute just nu. Blixtrar och åskar för fullt. Jag hade egentligen planerat att ta inlines till stan och handla. En nätt tripp på ungefär två och en halv mil. Jag hade snört på mig skorna och skulle precis ge mig ut genom dörren i det fina vädret när jag kastade en blick mot fjällen och såg ren och skär jävla natt. Himlen var så mörk att jag behövde pannlampa.

Det blev bilen istället och nu sitter jag här och myser och lyssnar på när regnet slår mot rutan. Jag är ganska säker på att känslan inte riktigt hade infunnit sig om jag hade mött regnet halvvägs hem. Men nu är det bara härligt. Som en förlossning, typ. Inte för att jag någonsin upplevt en som jag kommer ihåg, men ändå.

Jag hittade en ny bok av Roslund & Hellström som jag tänkte lägga mig och läsa i väntan på morgondagen. "Tre sekunder" heter den. Jag återkommer med en recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar