lördag 19 juni 2010

Skjut inte upp till imorgon

.. det du kan skjuta upp till i övermorgon.

Nu har min telefon varit död i snart sex dagar. Det är den bara för att jag har tappat bort laddaren någonstans och inte orkar leta reda på den bland alla flyttgrejer. Idag hade jag planerat att göra just det, men en liten lätt förkylning kom ivägen och istället har jag suttit hela dagen och migrerat databaser, designat en webbsida och försökt få till en enhetlig grafisk profil. Man skulle kunna säga att inget av detta är min kärnverksamhet, men vad ska man göra när man är enmansföretagare? Bokföring är heller inte min kärnverksamhet, men det innebär ju inte att jag inte behöver hålla på med eländet.

Nu är i alla fall det mesta klart för att sätta igång på allvar och det är bara fyra-fem timmars jobb innan jag eventuellt skulle kunna lansera webbplatsen. Sen ska den fyllas med innehåll också, men det är nästa problem.

Imorgon, då måste jag verkligen ta tag i hemmet och sätta upp skrivbord och kasta in saker i hyllor och garderober. Då har jag inte tid att vara sjuk längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar