onsdag 30 juni 2010

Morgonmotion

Om jag någon gång ska springa Göteborgsvarvet eller Stockholm maraton, då ska jag inte be om en hög med cheerleaders. Eller jo, kanske efter loppet för att hjälpa mig att varva ner på ett trevligt sätt.

Under loppet ska jag ha en hög hungriga mygg som förföljer mig. Den runda jag brukar ta på morgonen går genom rätt så tät men blöt granskog. Mygg gillar när det är blött. De gillar det väldigt mycket. Dessutom gillar de svettiga män. Mer specifikt mig.

Det som skulle bli en promenad i lagom takt kring trakten, vilket tar ungefär en timma och tjugo minuter, blev efter halva vägen en ryckig språngmarsch med ömsom frenetiskt kutande, ömsom stillastående flåsande med tillhörande viftande.

Igår åkte jag Birka Strand - Körfältet ToR på inlines. Jag tror att jag ska köra på något liknande framöver. Då kommer i alla fall inte myggjävlarna ikapp mig.

Dessutom kan man vila i nerförsbackarna. Win-win.

Av någon anledning är jag efter tre och en halv timmas vakenhet och en lång jävla promenad fortfarande inte hungrig. Det känns lite mystiskt.

Nu, motion av magmusklerna.

1. nördhumor:



2. Kristen humor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar