måndag 21 juni 2010

dagen som inte fanns

Jag hade tänkt att skruva ihop en jäkla massa grejer, laga en jäkla massa mat och frysa in, tvätta och städa bilen, tvätta resten av tvätten och städa i köket. Det bidde en tumme av allt sammans? Varför?

En feber som jag inte vill veta gradantalet på, och en rethosta som skulle kunna få Jonas Hallberg att gå upp i falsett av irritation.

Det blev istället en ynka maträtt, tre tvättmaskiner och en film. Och äntligen har jag fått igång bredbandet igen, vilket kan förklara den tappade produktiviteten. Förutom det håller jag på och vänjer mig vid tanken på att Sonen förmodligen kommer att bli gay och att av M, M och G och M så finns det snart bara M kvar. Inte mitt problem egentligen, men då det berör de jag älskar så känns det faktiskt lite tungt.

Men istället för att misströsta tänker jag sätta det i relation till någon som det verkligen varit synd om. Jag ska lägga mig och lyssna på P3 Dokumentär om Egyptieravvisningen 2001 och hoppas att mitt ständiga hostande inte väcker Sonen.

Men först ska jag ta om hand Sonens blöta kläder. Han badade nämligen med dem på idag. Så kan det gå.

Toodeloo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar