torsdag 24 juni 2010

Den stora slappardagen

Det blev verkligen så fint som det var utlovat. Jag ska ägna dagen åt litteratur, på en skuggig plats i trädgården där jag kan ligga och snörvla i avskildhet.

Jag borde egentligen skriva på min bok, men jag har verkligen ingen ork till att tänka på sånt nu. Det är nästan bara det tråkiga kvar. Korrekturläsa, kolla fakta och skriva en ram kring alltsammans. Inget jag vill göra idag, känner jag. Som tur är så finns det gott om tid till sånt i helgen. Jag har en hel hög med måsten och borden som ska göras, men jag vill inte.

Så hemmet får stå och förfalla medan jag och Sonen åker iväg på lite midsommarfirande. Jag kom på att det var midsommar i går. Känns bra att man har koll på den viktigaste svenska sommarhögtiden. Men nu är det i alla fall bestämt att vi ska åka iväg från ägorna och göra något skoj. Riktigt vad vet jag inte än, men det finns ju lite olika att välja på.

Det ska bli riktigt nice. :)

Dagen till ära ska jag även ta på mig min charmanta Master Broccoli t-shirt, som ett ironiskt statement. Jag har hört att det är ute med ironiska statements, men vem fan bryr sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar