torsdag 24 juni 2010

Glad midsommar!

Sonen däckade i bilen på vägen hem från badet. Det är bara fine by me. För första gången ever har jag inte varit med och badat, på grund av förkylningen. I tisdags badade vi utomhus och det drog bra jävla kallt trots att det är "sommar". Idag är det välkommet med ett sömnavbrott, jag struntar i om han så sover till åtta i kväll, bara jag slipper att laga mat just nu. Har jag riktig tur så behöver jag inte laga något alls utan gå direkt på kvällsmaten.

Vi handlade förut och Sonen fällde det klart klockrenaste kommentaren:

- Oj pappa, titta vilken fin staty! sa Sonen imponerat.
- Tack, sa statyn och skrattade.

Det var en kvinna som hade stått väldigt stilla vid grönsaksdisken.

Nu har Sonen på något konstigt sätt lyckats ta sig från bilen in till soffan och däckat. Där lär han sova en stund. Hade han inte legat i vägen skulle jag nog ha dragit på någon bra film.

Nu får det bli en god bok istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar