måndag 2 augusti 2010

Odödliga citat

Min Son är troligtvis den roligaste sexåring som gått i ett par skor. På väg hem från Coop kläcker han ur sig:

- Allvarligt talat pappa, du är mer mogen än mamma.

Efter att jag kvävt ett skratt får jag ur mig:

- Eh, var har du hört det uttrycket någonstans?
- På Svampbob Fyrkant.

Var annars, liksom?

Jag önskar att jag hade sinnesnärvaro nog och möjlighet till att skriva ner allt roligt som han häver ur sig. Det var minst fem tillfällen till som jag höll på att krevera av skratt idag, men mitt närminne är ju sådär numera...

Nu ska jag gå och däcka på soffan, jag är av någon underlig anledning alldeles slut. Det verkar mer och mer sannolikt att den som sa att återhämtning efter en utekväll är dubbelt så lång efter trettio. Hur ska man då göra med en utevecka? Två veckors konvalescens?

Tillägg 01:17 : Sonen pratade precis i sömnen. "Kan du hjälpa mig här, jag fattar inte riktigt". "mhm"

Antar att han går igenom sin första skoldag i huvudet.. Jösses vad jag älskar den där killen.

2 kommentarer:

  1. kan vara läge att smiska upp den där lilla avkomman, han har ju uppenbarligen ingen som helst verklighetsuppfattning... ;D

    SvaraRadera
  2. haha, i nästa andetag sa han "hur är man när man är mogen?".. :P

    SvaraRadera