onsdag 11 augusti 2010

Freedooooooo*chop*..

..som William Wallace skulle ha uttryckt saken.

Jag har återupptäckt ett nöje. Förr kunde jag bara dra ut och köra några tiotals mil, köpa en korv (eller något vegetariskt var det nog då) och åka hem igen. Jag åkte till Göteborg, Malmö, tog en sväng till Stockholm och drog land och rike runt. Rätt planlöst förvisso, men det var fan ingen som kunde säga till mig vad jag skulle göra eller inte. Jag var så fri man kan bli på den här planeten.

Alldeles bortsett från att jag var fast i löneslaveri och att det är en förutsättning för att över huvud taget ha råd att åka runt sådär, förstås. I pick and choose.

Ikväll har jag kört omkring ungefär sådär. Inte samma aktionsradie i och för sig, men med samma känsla i kroppen. Jag känner mig fri. ACC i all ära, men jag drog med öppna rutor runt Storsjön med vinden i ansiktet, stereon på hög volym och bara mådde gott. Vilket påminde mig om att jag måste börja köpa skivor igen, alternativt fixa iordning min brännare som har gått till de sälla jaktmarkerna.

Jag är fan lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar