lördag 28 augusti 2010

Nostalgifrukost

Har precis avslutat en frukost modell längre. Egen färskpressad apelsinjuice, nybakta baguetter som frasar mer än de i Ratatouille, extra vällagrad hushållsost på bregott med havssalt och paprika till, kokta ägg med flingsalt och en krämig femprocentig citrusyoghurt toppad med lite special K. Jag brukade göra såna frukostar när jag bodde i Uddevalla senast tror jag och jag blev lite nostalgisk. Dessutom har jag sett på Sneakers, en film jag växte upp med och som för evigt satt spår i mig.

Många är gångerna vi femton-sexton år gamla satt på SMP och kollade på Sneakers, drömde om en fet lokal där vi kunde hacka en eller annan säkerhetstjänst och bara leva allmänt coola liv. Ibland saknar jag den tiden som fan.

Det är lite synd att det nästan aldrig finns utrymme för såna frukostar längre. Det blir nästan bara när jag varit ute på krogen som de blir av. Jag var för övrigt på fest igår kväll och det ångrar jag inte det minsta. Jag har garvat så jag höll på att bli harmynt. Hoppas att kvällens kalas blir lika roligt.

Nu ska jag ut på stan och se vad allt ståhej handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar