onsdag 7 juli 2010

Sömnexperiment

Jag är rätt så jävla nöjd över att mitt sovrums enda fönster vetter mot väster så jag slipper soluppgången. Även om jag har en primitiv mörkläggningsgardin, som verkligen behövs här, så vet jag inte om den skulle hjälpa mot det obarmhärtiga morgonljuset. Jag hade nog behövt silvertejpa kanterna på den i så fall. Eller sätta upp en bit wellpapp i fönstret och tejpa fast den.

Sömnexperimenten har gått in i en ny fas. Jag har bytt mitt täcke till ett termotäcke som i princip består av två ihopsydda täcken med en luftspalt emellan. Det är ett skitvarmt täcke och jag trodde att jag skulle svettas ihjäl. Det har jag inte gjort.

Istället har jag sovit tungt som fan och två timmar längre per natt. När jag vaknar på morgonen är jag helt groggy och jag vet inte riktigt om jag känner mig mer utsövd än jag brukar göra, trots den ökade sovtiden.

Jag ska köra på det här några dagar och se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar