tisdag 13 juli 2010

Skrivkramp

Jag har på min morgonpromenad precis lyssnat på P3 Dokumentär om Örnligan, där Liam Norberg känd från filmen Sökarna var med. De utförde bland annat Sveriges största värdetransportrån i början av nittiotalet. I slutet säger Liam att när han skulle skriva sin första bok, åkte han till Västindien för att göra det. Does not compute.

Om jag hade åkt till någonstans med brännande hetta, vackra sandstränder och partyparty skulle jag i alla fall inte skrivit. Jag hade förmodligen badat, legat på stranden eller tagit dykbåtar till förbannelse och ätit sköna middagar på schyssta restauranger.

Igår var det nämligen en oförskämt trivsam dag här. Soligt och varmt och allmänt trevligt. Och jag skrev inte en rad. Jag läste visserligen igenom det jag hade skrivit fram till nu, men producerade inte.

The key to writing is to write, not to think.

Idag är det regn och kyla. Min morgonrunda, som tar ungefär precis ett P3 Dokmentär-avsnitt á 1 timma och tjugo minuter, har inspirerat mig till stordåd. Jag har gett mig fan på att det ska realiseras också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar