torsdag 29 juli 2010

Big brain cooking

Det händer med jämna mellanrum. Jag fastnar i någon sorts fundering, jag får idé efter idé som är brilliant. Åtminstone då. Men jag tänker för mycket och gör för lite. Framför allt tänker jag på sånt som absolut inte berör mig och som jag inte mår speciellt mycket bättre av. Jag fastnar i någon sorts ångest-loop där jag bara vill bortbortbort och det kryper i hela kroppen på mig om jag sitter still.

Så jag funderar på att ta mig en morgonpromenad med lurarna på högsta volym, alternativt med någon bra ljudbok. Det kanske är lite ofint att gå ut när man har besök, men när gästen sover så kanske det inte spelar någon roll. Alternativet är att jag också går och lägger mig.

Jag är trött som ett hus och morgonpromenader gör mig alltid, utan undantag, sjukt jävla pigg.

Jag tror att det är precis vad jag behöver nu, efter tre timmar i sömnsnitt de senaste fyra nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar