lördag 3 juli 2010

ladies knight out

Hängde med några före detta arbetskamrater ut på lokal. Det är ett gäng rätt sköna lirare och jag trivs i deras sällskap. Jag kunde dock inte slita mig från en för mig rätt ny företeelse som jag såg en masse ikväll.

Det satt mängder av folk vid borden och .. tja,.. facebookade, twittrade, smsade, jag har ingen aning. Kändes lite som i filmen Yrrol, när 6-8 kostymnissar sitter och pratar i telefon vid samma bord, alla med någon som inte var där. Jag har iofs ingen aning om vad dom gjorde. Givetvis har jag sett det förut. Men fan, det var lätt 20 pers inom synhåll som hela tiden satt med näsan ner i telefonen och ignorerade sitt sällskap för kvällen.

Förmodligen satt de och berättade för världen hur oemotståndliga de var där de satt omgivna av beundrare/beundrarinnor. Det är ju alltid lättare för de som inte är närvarande att tro på sånt skitsnack. Men de log i alla fall med jämna mellanrum. Kanske läste de något kul på internet.

För övrigt var Holland-Brasilien en av de bästa fotbollsmatcher jag sett på bra jäkla länge.

Blev lite sugen på Twin Peaks sedan jag pratade med M om det häromdagen. Så nu tankar jag säsong ett och två i 720p på 13 respektive 35 gbyte. Har dem på VHS någonstans men orka... Hade gärna trejdat lite av hastigheten på linan mot stabilitet. Mina IM-konton mår inte speciellt bra. Online, offline, online, offline.. hela dagarna. Tröttsamt som fan.

Nu skiter jag i det här. Nu ska jag se på How to train your dragon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar