måndag 26 juli 2010

Hemma

Nattens djurfacit: en sädesärla, en korp, ett tiotal grodor och om det gick riktigt illa så lyckades jag även köra på en katt. Fast jag tror att den klarade sig. Möjligtvis blev den lite platt om svansen.

Sonen är i tryggt förvar hos morföräldrarna och jag ska sova satan i några timmar.

Därefter verkar det bli krogstråket hela aftonen, trots skitväder och sval temperatur. Undra när jag ska ta mig tid till att göra färdigt boken egentligen?

Mötte för övrigt en dansk i Sveg. Han frågade något och jag spelade fågelholken. Han var definitivt inte från Själland utan kom troligtvis från någonstans nära tyska gränsen. Jag som brukar slå mig på bröstet för att jag förstår danska så bra var helt lost.



Det kändes lite som i klippet ovan. Vi körde på engelska istället. Oh well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar