söndag 4 juli 2010

Badpremiär

Gårdagen var rätt så jävla varm. Efter avverkad morgonpromenad (vid 12-snåret) var det dags att sätta sig och styra upp författandet. Men då det var osannolikt fint väder ute kunde jag inte förmå mig. Istället blev det utevistelse med ett block i högsta hugg, så att jag åtminstone kunde göra något lite för att få boken klar.

Efter några timmar i ömsom sol, ömsom skugga stod jag inte ut längre utan gick ut på bryggan för ett dopp i Storsjön. En doppad fot avskräckte mig i ytterligare några minuter men sen skedde det. Att det var skönt är att dra till med en överdrift, men jag piggnade åtminstone till.

Av någon anledning sov jag till tio idag, med ett kort avbrott vid sextiden. Inte var jag skönt utsövd heller, mest tokvarm och trött.

Så nu ska jag släpa mig iväg på morgonpromenaden innan det blir för regnigt ute. Molnen ser inte alltför inbjudande ut åt det här hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar