tisdag 27 juli 2010

När fan blev det så mörkt?

När jag skulle ta mig hem förut var det verkligen för jävla mörkt. Jag funderade på vad det var som fattades och det var inte alldeles uppenbart för mig. Tydligen har alkohol viss inverkan på möjligheterna att tänka klart. Men det fanns ju fan inga gatlampor tända i hela stan. Det är först när man kommer ut mot Ås som det börjar bli upptänt nog för att se ordentligt. Den där värsta sommarljusa tiden är tydligen över.

Av någon underlig anledning har också Gyllene Prag, som till vardags ligger på Övre Husargatan (tror jag) i Göteborg, flyttat upp till stråket i Badhusparken i Östersund. Hur de fick denna lysande idé orkade jag inte fråga, men det är alltid trevligt att ta en bit av västkusten och lägga den i hjärtat av Jämtland. Jag är ju ett ypperligt exempel på detta.

En underlig detalj är att jag har smakat lösningsmedel i käften hela kvällen. Jag vet inte om jag av någon anledning har börjat bränna ketoner orsakat av en ypperligt oväntad form av svält, eller om det är penicillinet jag äter som gör att det smakar så. Sant är i alla fall att maten inte blev så förväntat god och att jag som konsekvens satt och försökte skölja bort smaken medelst diverse mer eller mindre alkoholhaltiga drycker hela kvällen.

Jag kan säga att det är tur att jag är så jävla nitisk när det kommer till korrekturläsning, annars hade ni haft en rätt styltig läsning bakom er.

Inalles en rolig kväll även om Ständut Blakk gärna kunde ha skrålat mindre dansbandsskit från ett närliggande tält. Nu ska jag sova. Bäst att passa på innan solen går upp.

Ska bara läsa det den dömda seriepedofilen skrivit först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar