söndag 1 november 2009

Statusuppdatering

På allmän (nåja) begäran kommer lite gnäll, så ni som inte vill höra på bitterheten: sluta läs här. Efter 10 dagars influensa har jag nu drabbats av magsjuka, eller matförgiftning eller något annat. På två dygn har jag fått i mig en banan, en apelsin, två pepparkakor, två glas cola och en tallrik yoghurt. Det mesta av detta har försvunnit lika snabbt som det kom in i kroppen, alternativt fördröjt med ett halvt dygn i bästa fall. Jag försökte tvätta idag och höll på att ramla ihop när jag skulle hänga tvätten. På en full maskin fick jag vila tre gånger för att inte skalla marken av yrselattackerna som sköljde in så fort jag höjde armarna.

Det behövs inget geni för att förklara varför det blivit såhär. Efter och under influensans verkningar åt jag inte enligt kostcirkeln direkt. Med en urlakad kropp blir det än värre. Utan aptit och med ständiga kräkreflexer som lurar runt hörnet är det ännu mindre chans att få i sig något som är ens nära tillräckligt med energi. De sista timmarna har det känts lite bättre och jag har till och med kunnat ställa mig upp utan att det känns som att jag ska kräkas i vilken sekund som helst.

Dessutom behöver det väl knappast påpekas att min arbetsprocess med att städa och hålla ordning har skitit sig grande under tiden jag har varit sjuk. Så mycket att jag måste skjuta på min resa till västkusten i en dag, för att istället åka ner under vad som verkar som årets första snöstorm. Det är nämligen så gott som helt omöjligt att hitta något här. Det kommer att ta evigheter.

Förutom det, är det tröttsamt när människor jag känner väl inte ens försöker komma med trovärdiga bortförklaringar, alternativt bara säga sanningen på en gång. När man ser sig själv som intelligent utöver det vanliga, förstår jag inte varför man envisas med att ljuga om småsaker, eller bortförklarar på ett sådant sätt att det är omöjligt att inte genomskåda. Jag struntar i sakfrågan, det är inte det som stör mig. Det som stör mig är att man tar för givet att jag är korkad nog att gå på skitsnacket, alternativt inte bryr sig om ifall jag tror på det eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar