onsdag 25 november 2009

En hyllning till morgonduschen

Efter några hektiska dagar med först rapportskrivning i måndags, till praktikpresentationsmeck igår, har jag nu äntligen fått tid till att ta det lugnt. Men vad gör jag? Går och spelar badminton i en och en halv timma med J och S. Men det var jäkligt roligt och det var jävligt behövligt. Jag har numera pingislunga, vilket innebär att jag kan springa i ungefär tre minuter utan att komma upp i maxpuls och dö av utmattning. Det är alltså dags att börja konditionsträna en aning så att jag orkar åka skidor hela vintern. Vintern förresten, det är mest regn och tokmilt för årstiden, inte en snöfläck så långt ögat når.

Imorgon blir det simning. Jag ska simma minst 1000 meter har jag föresatt mig själv. Jag ska till och med kosta på mig ett par simglasögon så att jag slipper se ut som en nedåttjackad polack som går på t-röd i ögonen. Jag tror att det är ett smart drag.

Men först blir det filmkväll med L (och förmodligen resten av skolan). Folkhögskolor har ju lite luriga saker för sig mest hela tiden och nu är det "klimatvecka". Vad nu det är för nåt. Men igår var det trevligt uppträdande med L vid pianot och så går hela veckan.

På lördag är det tydligen en stor 30-årsfest som jag har blivit inbjuden till. Det ska bli mycket intressant. Och roligt, såklart.

Sen måste jag bara hylla att duscha på morgonen. Från att känna sig seg och trött till att bli pigg och nyter på under fem minuter. Love it.

Det var ungefär så mycket menlöst dravel som jag har lust att bubbla ur mig idag. Om ni vill veta mer så får ni ringa. pusspuss.

Och så saknar jag Sonen. som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar