söndag 1 november 2009

it's a new dawn, it's a new day..

.. it's a new li-hi-hife, for meee, and I'm feeling goooood!

Som Muse skulle ha sjungit (och Nina Simone, jag vet.).



Det var längesedan äggmackor smakade så gott, längesedan det gröna te som jag snöat in på smekt strupen så länge och väl, längesedan den hemmapressade apelsinjuicen hade en så perfekt sötma och det nybakta brödet med den godaste osten och den krispigaste paprikan kittlat min gom så mycket.

Jag kan numera officiellt äta mat. Jag är lycklig.

Dessutom är det vackert väder, jag har precis avslutat en väldigt trevligt telefonsamtal och jag ska efter att ha städat, diskat och vikt tvätten från igår åka och handla förnödenheter inför morgondagens resa.

För övrigt undrar jag var återkopplingen från mitt förra jobb blev av. Om man blir aktivt headhuntad kan man ju tycka att det vore i deras intresse att återkomma. Men det klart, om alla ens kunders webbplatser dör efter en DDoS-attack dagen innan återkommandet ska ske kanske man har mer pressande problem att ta tag i än en föräldraledighet i januari. Oh well.

För övrigt, fram för mer humor i politiken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar