torsdag 5 november 2009

Badjävlar

Igår var vi på Tumlaren i Kungshamn (okej, Väjern). Det är ett badhus i min smak. Lite folk, överblickbart, en strategiskt placerad bubbelpool, en tokrolig uppblåsbar rutschkana och en rehabbassäng som är typ fyrtio grader varm. Det räckte med att ge Sonen en ring att dyka med och sen kunde jag sitta och jäsa i bubbelpoolen en stund. Jag kunde nog ha suttit där i två timmar, för han hoppade och dök både med och utan min medverkan hur länge som helst. Det är en rolig ålder nu, för det sker så stora framsteg hela tiden och jag blir omåttligt stolt när han kan dyka från kanten, simma fem meter under vattnet och plocka upp ringen på botten.

På förmiddagen (mer morgonen) var vi ute och byggde koja i skogen och det var kallt ända in i märgen, så en avrundning på ett varmt badhus var precis vad min kropp behövde. Idag har det varit spelologi och klättring, och så ett möte med föregående posts subba då förstås.

Imorgon blir det bad igen, men då är det äventyrsbadet i Vänersborg som ligger på schemat. Jag ska dock inte med, utan ska istället spendera dagen i Göteborg och även lördagen. Det ska bli mycket trevligt.

Nu ska jag raka av mig skägget och stryka en skjorta eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar