lördag 7 november 2009

only one woman

Ibland skulle jag ge en arm och ett ben för att kunna sova som jag gjorde förut. Alltså, typ när jag var sju år. Det verkar inte bättre än att det går stadigt utför på sömnfronten och just nu är jag lite trött på att vakna och inte kunna somna om. Jag tror i och för sig att det har mycket med datorn att göra. Av någon anledning måste jag, när jag väl har vaknat, upp och kolla om det "har hänt något" sedan sist jag satt här.

Needless to say så har det sällan det. Åtminstone inte något som inte skulle kunna vänta tills morgondagen.

När jag dessutom har legat och pratat i telefon några timmar, fram till närmare två, då tycker jag att kroppen borde visa lite tacksamhet över att få sova hela natten istället för att vakna till liv två timmar senare utan minsta tillstymmelse till att vara trött. but nooo-hoooo.

Av någon anledning kom jag att tänka på Alien, ett riktigt åttiotalsband som jag nog inte hört sedan det begav sig. Jag tror att det var min bror som introducerade mig till det här eländet.



Apropå åttiotalet så har jag introducerat ett underbart koncept för Sonen, nämligen ljudband. (Alltså "sagor" på kasettband). Väldigt lättvindigt. Jag slipper läsa godnattsaga och han får lyssna på ett gammalt kassettband från nittonhundrafrösihjäl med poppig synthmusik och Bert-Åke Varg. Jag trodde att jag hade spelat sönder alla bra (nåja) band och bara hade den irriterande jävla elefanten Myntrik, courtesy of Sparbanken, kvar, men när jag hade grävt lite i lådorna hittade jag både Pippi Långstrump (som nog inte jag köpt själv) och Hulken (som jag definitivt köpt själv).

Det roligaste är nästan när Sonen säger Hulken. Tjockare L får man leta efter. Men han somnar som en stock varje gång.

Sicket framgångskoncept.

----



Från det ena till det andra. Dagens skräckblandade skrattsalva: http://whythefuckdoyouhaveakid.com. Där hade bilden ovan lätt platsat, om den inte redan finns där.

----

Från det ena till det andra, pt. 2. Nu är det bevisat bortom allt tvivel att de som vill bli psykologer, kbt-tomtar och terapeuter har den önskan för att de har så mycket skit att bära på själva och har en inneboende önskan att först och främst förstå sig själv och ge sig själva terapi genom utbildningen.

Jag tycker att det är ganska talande att det är en psykolog som öppnar eld på en militärbas i Texas och dödar hur mycket folk som helst och skadar några fler. Muslim eller icke-muslim.

Eller så blev han bara trött på att höra på folk som gnäller om skitsaker hela dagarna. Att vara psykolog måste vara som att lyssna på fylle-rants på dagtid, med enda undantaget att man får betalt för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar