onsdag 18 november 2009

Sömnkontot

Inatt har jag sovit tio timmar. Med ett kort gästspel vid datorn mellan tre till halv fem så har jag sovit hela natten. Det verkar som att sömnunderskottet behövde återhämtas och det har jag gjort med råge. Det var längesedan jag sov längre än Sonen på morgonen. Han satt upp i sin säng när jag vaknade, fullt påklädd och redo att gå ner till frukosten.

Igår var det kurragömma på schemat. Vi var ute i skogen i tre timmar och sprang omkring och gömde oss för varandra. Får se vad dagen har i sitt sköte för Sonen. Nickelodeon ligger illa nära till hands, men förhoppningsvis kan man släpa honom från TVn en liten stund, lagom länge tills han upptäcker att han tycker att det är roligare att vara ute, vilket händer ungefär exakt varje gång. Barn och (reklam-)TV måste vara det enda exemplet som behövs för att visa att för en del människor är inte det fria valet något annat än en slick på en riktigt svettig elefantpung.

För min del är det jobb jobb jobb som gäller idag och imorgon. Fem nya intervjuer som ska göras och bandas, och det kommer att blir ett jäkla flängande. Förhoppningsvis hinner jag göra allt idag, men troligen drar det ut på tiden även till morgondagen. Nu ska jag bara samla ihop alla telefonnummer, koder, adresser och parkeringsanvisningar och bege mig till Götet.

Sjuttio timmar bandat material har vi. Sjuttio. s-j-u-t-t-i-o! (70!) Det ska nog räcka.

Tänk om jag fick hålla på med sånt här hela tiden, vad roligt det skulle vara. Saknar dock FSCONS-crew och några av deltagarna oerhört. Både Kyrah och Marcin hörde av sig igår och krävde att vi skulle hålla kontakten. Sånt gillar jag. Inspirerande och intelligenta människor är det alltid roligt att omge sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar