tisdag 10 november 2009

resaresaresa

Imorgon blir det en timma och femtio minuters resa till Göteborg. Uppladdat med tre nya ljudböcker och en hel massa packning. Egentligen borde jag jobba den tiden det tar att resa, men jag anar att jag inte kommer att ha någon speciell lust när jag väl sitter där och ska fungera, utan kommer att slappa och titta på resvägen istället. Hade helst suttit och läst en bra bok egentligen, men jag har ingen på lager. Fick just reda på att att John Twelve Hawks nya bok The Golden City är uppskjuten tills i mars, så där blev det ingen höstläsning. Kanske lika bra det, eftersom den senaste boken inte var speciellt lysande.

Jag har äntligen fått finansiell täckning för att åka till Jönköping vecka 48, det känns bra. Projektet kommer att ta ny fart imorgon och krönt med DHW kommer det kanske att bli en riktigt bra produktion. Imorgon har jag flera intressanta människor på listan över intervjuobjekt, så det kan bli riktigt kul. Jag har dessutom bokat in en fika med en riktigt gammal nätpolare som jag ser mycket fram emot.

Sonen har fått tag på en leksakskatalog och har därmed sett ut i princip halva katalogen som såna saker som han vill ha. Roligast var att han faktiskt tog med sig katalogen in på dass och satt som en riktig långsittare och bläddrade igenom sina kommande förvärv.

Kvällen har gått i mysandets tecken. Vi har kramats och gosat tills pjosket stod oss upp till öronen och vi var tvungna att bygga lite lego för att bibehålla macho-stämpeln. Jag tror och hoppas att bannandet från tidigare idag är förlåtet och begravet nu.

Nu önskar jag bara att jag hade packat också, så jag slipper göra det tidigt imorgon. Men å andra sidan kommer jag ändå att vakna vid femtiden, så varför jäkta?

Och så ett avslut med en happy twist, som man alltid måste ha enligt kattbloggarreglerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar