tisdag 1 september 2009

Publicera, publicera, publicera

Ibland är det rätt skönt att ha fullt upp. Jag slipper fundera, ångra, drömma mig bort, önska att saker vore annorlunda, det bara flyter på. Från att jag vaknar tills jag går och lägger mig har jag fyllt mina dagar med olika projekt. Jag är nästan tvungen, för att hinna med allt som ska göras. Eller snarare som jag föresatt mig att hinna med, för några måsten är det väl i strikt mening inte.

Men om jag väl har tagit på mig uppdrag så måste de ju ros iland på ett eller annat sätt och jag är den ende som kan och vill göra det. Står det dessutom om det i tidningen så måste jag ju styra upp det. Inte för att jag vet hur jag ska hinna, internetlös som jag är. Men det löser sig.

Sonen är här igen och igår var han bara för jäkla mysig. En av de få gånger som han faktiskt (i "bra" tid) bett om att få gå och lägga sig för att han var trött, det var igår det. Så vi la oss på var sin sida av dubbelsängen och läste en godnattsaga, sen slocknade han som ett utbrunnet ljus.

Nu är klockan 04.00 och det ska jag fira genom att gå tillbaka till sängen och sova i några timmar till.

I övrigt: jag har en distinkt känsla av att jag kommer att tröttna på thaimat den här veckan. Tre matlådor fullproppade med storkok av kokosmjölk, kyckling, nudlar och grönsaker. Och fortfarande ingen frys.

Måste göra paj imorgon för att bryta av lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar