lördag 26 september 2009

Lycklig, lycklig

.. som det var någon som sjöng. Jag är tillbaka efter en veckas paddling, med en avslutning i forskajak. Nu vet jag precis vad jag ska göra när det inte ligger snö. Att sitta i en liten låda mitt i en fors med meterhöga vågor kring sig är bland det coolaste jag gjort. Adrenalinkicken är inte att ta miste på och känslan av att kunna forma sig efter vattnet beroende på var man vill åka.

Det är något speciellt att sitta mitt i ett vattenflöde där jag vet att jag måste prestera mitt bästa för att inte stryka med. Visserligen måste man göra det i andra sammanhang också, när man praktiserar skydiving, eller på en bergssida med bara ett rep och en kritpåse, eller varför inte med ett par skidor på fötterna, men det här är ju det färskaste påfundet för mig, så det känns lite speciellt. Kanske blir jag en luttrad forspaddlare om 10 år, men det tar jag då.

Nu är det tillbaka till verkligheten igen och börja styra upp praktik och andra projekt. Jag gillar mitt liv.

1 kommentar: