fredag 18 september 2009

Spännande det där med kommunikation

Jag och sonen har planer på att bada lite, så att han kan hålla sig flytande på riktigt tills han ska åka "till utomlands". Jag pratar om detta med en styck kaninkokerska som helt sonika börjar inkludera sig själv i de där planerna. Hur gick det där till egentligen? Sonen umgås jag med själv och med de jag väljer, inte med någon som bjuder med sig själv på saker som vi ska göra.

Jag tycker att jag satt ner foten ett antal gånger, men det verkar inte riktigt slå an. Någon gång ska jag gå en kurs i hur kvinnor fungerar och funderar, för det får jag inte riktigt ihop.

I övrigt så har vi fått tillökning. En dator till står och bara väntar på att bli installerad med barn-program. Jag ska testa OLPC-interfacet Sugar på sonen och se hur han hanterar detta. Det sägs ju vara väldigt intuitivt och nyskapande, och jag tycker om det själv.

Idag blir det fredagsmys och spelkväll. Jag tror att vi ska köra några omgångar Hej knekt och troligtvis det nya spelet som jag köpte, vad det nu hette.

Som avslutningsord så vill jag bara meddela att man inte ska ta åt sig för mycket av det jag skriver. Eventuella likheter med riktiga personer jag känner är för det mesta ett sammanträffande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar