måndag 31 maj 2010

Sälj, sälj, sälj

"Sälj dig själv och ta betalt för det" heter en bok som jag lånade på biblioteket idag. Låter inte helt långt ifrån prostitution, men marknaden för manlig prostitution är nog dålig här i trakten. Don't knock it 'til you try it, heter det i och för sig, men jag håller mig nog till mitt skrå.

Idag har varit en dag fylld med möten. Från halv nio till klockan tre har jag antingen suttit med en presentation framför mig, eller på väg till nästa möte. Det påminner mig lite om den tiden när jag började jobba förra gången, då jag var så slut efter en arbetsdag att jag bara gick och la mig och sov när jag kom hem de första veckorna. Efter att ha gjort misstaget att lägga mig i sängen och läsa ovan nämnda bok dröjde det inte längre än en kvart innan jag var ohjälpligt skittrött och somnade. Sen sov jag i nästan tre timmar.

Hela veckan ser likadan ut, massor av inbokade möten med alltifrån riksdagsledamöter och statssekreterare till biblotekarier och rektorer. Förhoppningsvis väldigt givande, men också oändligt uttröttande vad det verkar. Det här har gått sjukt fort och verkar lovande.

Det får bli en simtur på badet innan dagen börjar imorgon, så kanske jag piggnar till och kan hålla mig vaken hela dagen och kvällen. Sonen ska ju lira fotboll imorgon och det var så humoristiskt förra gången att jag inte kan missa det. Jag hoppas att jag hålla mig från att bli en klichéartad fotbollsfarsa den här gången.

Nu: Jo Brand i väntan på att Terry Pratchett's Going Postal del ett ska komma hem. Jag gillade The Hogfather så jag hoppas mycket på den här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar