onsdag 19 maj 2010

sova sova sova, säng säng säng

Jag sover så jävla gott nu för tiden. Istället för att sova fyra-fem timmar och vakna mitt i natten och sen ha ett mindre helvete att somna om igen, sover jag närmre åtta timmar per natt rakt av, utan att passera gå. Tänk vad några enkla åtgärder kan göra underverk. Förut kunde jag ligga och vrida mig ända tills det var en halvtimma kvar till att gå upp och det var först då jag blev sömnig och det var mer regel än undantag att jag somnade tio minuter innan klockan ringde. Resultatet blev föga förvånande att jag var i halvkoma hela förmiddagen och supertrött på eftermiddagen.

Inget mera sånt. Jag har läst om sömntips hur länge som helst och det är först nu som jag hittat något som verkligen funkar. Fast jag antar att det är väldigt individuellt, så jag låter det vara osagt.

Det är i alla fall skönt att sova hela natten igenom utan att vakna. Det var några år sedan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar