fredag 21 maj 2010

Bamse-grill

Fem dagar kvar på utbildningen. Men vem räknar?

Ikväll blir det ett hejdundrande grillkalas med alla möjliga jävla människor. Jag tänker mig en fyrbåk á la påsk och grillning medelst skyddsdräkt och asbesthandskar från 10 meters håll, men förmodligen blir det lite mer småskaligt.

Säkert är i alla fall att det blir kalas i stor skala. Följande diskussion utspelade sig för mindre än tio minuter sedan:

F1: - Alltså, jag ska ta det jävligt lugnt ikväll, jag blev så full förra helgen.
F2: - Jag ska köra, jag ska jobba imorgon så jag tar det kallt.
F1: - Jag har i och för sig en jävla massa whiskey att ta av.
F2: - Jaha, ja att komma till jobbet bakis har ju ingen dött av.
F1: - Nä, nu blev jag jävligt sugen...
F2: - Ja, det finns säkert någon buss som går imorgon som jag kan åka med. Det löser sig.
F1: - Fixar du lite öl så tar jag med mig whiskeyn.
F2: - Deal!

Svårövertalade gossar det där. Själv hoppas jag mest att jag kan slippa att få pressad lime i håret den här festen. Det ska nog gå.

1 kommentar:

  1. Hoppas att grillen gick bra!

    Du känner mig, jag som alltid är vaken...

    Jag vet ju att du är ett stort Ben Stillerfan!
    Så håll till godo med en sen uppenbarelse! Kram lilleman! Vi hörs!

    http://www.youtube.com/watch?v=A87InzywZOY&feature=related

    SvaraRadera