söndag 29 mars 2009

Sommartiiiiid

som Jocke Berg i Kent skulle ha kvidit om han varit här. Jävla otyg.

Det är en typisk missräkning att jag (som kursledare) inte kommer ihåg att vi sagt att vi börjar en timme senare idag på grund av den som förlorats i natt. Så nu har jag en hel del tid över.

Gårdagskvällen spenderades med middag, levande ljus, levande musik och trevligt sällskap. Jag har svårt att se hur det skulle kunna ha blivit bättre. Och dagen innan hemfärd avrundas med fika, sen blir det jag som ställer mig och fixar födelsedagstårta när jag kommit hem.

I övrigt är jag otroligt sugen på att komma igång med klättringen igen, det är förvånansvärt roligt att klänga omkring på en vägg och leta vägar upp och åt sidorna, hitta balansen i kroppen även på små grepp och känna hur man efter en liten stunds obalans hittar grepp för händer och fötter. Det är lite zen-varning och att fokusera och vara i det nuet är helt fantastiskt.

Nu åker kostymen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar