lördag 14 mars 2009

Älska Petra Mede

Jag erkänner. Jag fastnade framför Melodifestivalen. Men det är enbart för Petra Medes skull. Bara det att se alla andra i sofforna vrida sig i pinsamhetskonvulsioner och gömma sig bakom skäms-kuddarna gör det så njutbart.

Ingen annan kvinnlig ståuppkomiker jag känner till skulle utbrista "Jag har hört att den riktiga Maud Olofsson sväljer när man runkar henne i munnen" (i Parlamentet) eller "ursäkta att jag är lite stel, har precis rakat fittan, ni vet hur man blir" (på Stockholm Live).

Att alla tjejer som sitter och tittar med mig hatar henne gör bara det hela mycket roligare.

För övrigt är detta andra gången jag fastnat framför Melodifestivalen för den här gången och jag kan bara säga att de två bidrag som jag hört vid det förra tillfället (EMD och Malena Ernman) framfördes som en potta skit den här gången. Otajt, dåligt synkroniserad dans, micken för långt från munnen, ohörbar sång. Måste vara taskig medhörning i Globen.

När dom toppade allt med den serbiska flatan så gick jag. Det var återigen toaletten som lockade.

4 kommentarer:

  1. finns det verkligen tjejer som hatar petra mede? helt sjukt då hon är det bästa jag sett på tv på LÄNGE!

    SvaraRadera
  2. och så glömde jag säga: malena ernman är sjukt het, sjunger fantastiskt och jag är STOLT över sverige!! :)

    SvaraRadera
  3. Det finns gott om tjejer här som inte tål henne iaf ... :)

    Jag håller med. Malena Ernman var flera resor bättre än Gnälla, gnälla-låten och EMD och definitivt bättre än Måns jävla Zelmerlöv.

    SvaraRadera
  4. Jag hörde operaskatan från ett avlägset rum och den jäkla låten har etsats sig fast på neuronnivå så jag är inte helt förvånad att den vann.

    Petra Medes uttalanden hade jag missat men tack för rekapitulationen! :)

    SvaraRadera