söndag 29 mars 2009

Niceties

Det här med sommartid är inte min grej. Inte på det här hållet. Det roliga är att man ju faktiskt ställer fram klockan en timme och följaktligen är klockan ungefär halv tio i skrivande stund. Och jag är toktrött.

Visserligen har jag rest en hel del idag, och hållt en kurs som var ganska seg mot slutet. Det var fler än jag som var påverkade av tidsomställningen. Men det är verkligen början till senilpuls när man blir trött såhär tidigt.

Jag har ändå hunnit med en rätt lysande bedrift idag. Jag vann i bowling. Med vänster hand. Visserligen med två ynka poäng, men jag vann. Sedan förra helgen då jag drog sonen i skidbacken har min högra handled inte varit sig lik och efter klättringen i veckan har den inte blivit bättre. När jag ville att den skulle svinga iväg ett bowlingklot på mellan fyra och sju kilo sa handleden tack och hej och meddelade att den bröt ihop och gick hem.

Så jag fick göra mitt bästa med vänster hand. Det gick över förväntan. 212 poäng blev det. På två serier sammanlagt visserligen, men jag är ganska nöjd.

På det hela taget en fantastiskt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar