lördag 6 mars 2010

Premiärsuget

Idag fick jag testa min nya dammsugare, ett riktigt monster från Miele. Vårstädning på schemat och jävlar vilken tid det tog, trots det här aset på 1600W som kan suga en golfboll genom en trädgårdsslang. Men så har jag dammtorkat precis överallt, tvättat fönstren, skurat kylskåpet, piskat mattorna och rensat avloppen också. Allt medan solen strålat utanför, på vinterns (jag skrev vinternet, snacka om autopilot) allra vackraste dag.

Men jag, uppskjutaren numero uno, härdade ut och gjorde klart allt. Jag gjorde till och med listor på det jag skulle göra som jag bockade av efter hand. Det är för jävla skönt. Jag måste göra listor oftare. Eller åtminstone bocka av dem. Men det är som enklare med listor, än att göra det mentalt.

I afton har vi sett på Robin Hood - Men in tights, vilket återigen har påmint mig om varför jag föredrar engelsk humor. Nu har jag inte sett filmen när det begav sig, utan det här var premiären för mig. Kanske inverkar det på att jag tyckte att humorn var kass. Av någon anledning verkar filmer som jag sett när jag var yngre ha ett större underhållningsvärde, trots låg humor. Jag uppskattar fortfarande Hot Shots I och II till exempel. Har däremot alltid hatat allt som Leslie Nielsen någonsin varit med i.

Jag ska nu desinficera mig med Eddie Izzard. Och The Holy Grail. Bara DVD-rooten på den sistnämnda får mig att asgarva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar