fredag 4 december 2009

the yes men

Tänk så skönt att vara omgiven av bara ja-sägare. Allt man gör applåderas av fantastiskt entusiastiska människor som aldrig ifrågasätter det minsta triviala. Kortsiktigt måste det vara helt underbart. Långsiktigt skulle jag vilja kalla det en katastrof. Allt blir en bekräftelsejakt utan slut. Men det är en fantastisk livsfilosofi. Bara omge sig med människor som hyllar ens intellekt, idéer och företag. Helst såna som bara känner till ens ytliga jag, den man försöker vara. Alla andra som kommer för nära och ifrågasätter ens person, karriär, idéer eller livsval utifrån egna preferenser, erfarenheter, missriktad omsorg eller smak, de ger man foten.

Snäll på lång eller kort sikt, det är frågan. Jag har i alla fall beslutat mig för att så långt det går vara det på lång sikt. Visserligen skär det och gör ont ibland, men jag tror att slutresultatet blir så mycket bättre.

Och ja, jag är präktig och förmäten också. Blow me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar