torsdag 3 december 2009

medula oblongata

Skidorna är vaxade och klara. Storsjön håller på och fryser till. Skridskorna är nyfixade och slipade. Storsjön är ett jäkla skådespel kan jag säga, nyfrusen is som pressas fram och tillbaka och knakar och knastrar mot stenarna vid stranden. Små pölar av lugnt vatten mitt i det tunna isflaket som reflekterar den sol som kommer igenom dimtäcket. Det ser trolskt och magiskt ut, som om Narnia skulle uppenbara sig helt plötsligt.

Tillvaron är helt enkelt hur nice som helst. Hoppas kylan håller i sig någorlunda till helgen, för då blir det skidåkning med Sonen. Han har tjatat sedan slutet på praktiken att han vill åka skidor och nu ska det äntligen bli av.

Jag har ingen dator. Eller, jag har inte min dator. Det är som att förlora förlängda märgen. Hela mitt miserabla liv ligger på eländet och den vägrar att starta. Jag har förvisso kvar min förhistoriska modell, men den är inte direkt portabel. Och företaget jag köpte min dator av har gått i konkurs för mindre än en månad sedan. My luck exactly.

Tur att det finns mycket annat att glädja sig åt istället. Och så kommer det ju en födelsedag och en skatteåterbäring. Det kommer att lösa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar