onsdag 2 december 2009

fullmåneshelvete

Det är inte så jävla klokt att gå och lägga sig klockan åtta på kvällen. Speciellt inte när jag vaknar halv jävla ett på natten och inte har en jävla janne att somna om. Sista klockslaget som jag kommer ihåg att jag läste på klockan var halv sex. När klockan ringde en timme senare hade jag somnat om så in i helvete gott att jag troligtvis bara dödade nämnda klocka med en halvlam arm som emanerade från täcket som en slemmig jävla tentakel.

Givetvis försov vi oss med en timma. Givetvis fick jag inte en bit frukost. Givetvis skulle vi på någon dragning på ALMI företagspartner, som efter att jag stressat mig blå och med andan i halsen kastat mig ner på den stol som olyckligtvis valts ut åt mig skulle skjutas upp en halvtimma på grund av att inte alla kommit. Så där satt jag, sönderstressad och hungrig som fan och såg på medan de andra drack kaffe i godan ro. En tröst i sammanhanget var att vi åtminstone lyckades att komma i tid till dagis så att Sonen fick sig sin frukost.

Men efter detta intermezzo satt en av mina "kära" klasskamrater och var tokneggo och jävlig hela förmiddagen. Är det något som kan få mig att lacka ur så är det okunniga människor som ifrågasätter och går på som om de doktorerat i ämnet när de inte kan ett skit. Så jag ballade ur och skällde ut henne, varvid hon börjar grina och lämnar rummet.

Bra där.

En ljuspunkt i tillvaron är att vi ska bada nu. Och en burgare på Frasses lyste upp min lunch. Men fy fan för fullmånen.

En annan sjukt störig grej är att jag har fått två mail på Facebook, men jag kan inte läsa dem för att de inte funkar att få fram med Firefox 2 som de av någon outgrundlig anledning kör på våra härkedatorer på skolan. Uppdatera ffs!?

Och just nu skickade någon ett SMS till mig som jag inte kan läsa. Dags att få ordning på tillvaron, tror jag minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar