lördag 19 december 2009

God jul och gott nytt år

Jag har precis kommit hit och är redan på väg härifrån, åtminstone i tanken. På måndag kommer L hit för att tillbringa några dagar med mig och jag har betalt lejonparten av biljetten. Det är uppenbarligen inte gratis att resa nu och det är en privatekonomisk katastrof i antågande, men vad är väl pengar? Efter att ha levt med skitekonomi under fem års tid är det äntligen dags för mig att vara on top of things. Det är ingen lyxtillvaro, långt ifrån, men med små utgifter så kan jag ändå unna både Sonen och mig saker numera. Och att få hit L är en sån sak. Fuck work, fuck money. Vad är pengarna värda om man inte utnyttjar dem till att vara nära den man tycker om? Och avstånd är till för att överbryggas, eller hur det nu var.

Jag kanske tillhör en rätt liten skara som tar nattåg ToR 80 mil (fågelvägen) för att vara med den jag tycker om från lördag morgon-söndag kväll, men trots dåligt med sömn och sjuk trötthet på måndag morgon tycker jag att det är värt det. Men så har jag ju kört ToR Jämtland i bil på samma dygn också, så jag är lite speciell. Vad gör man inte...

Och jo, ni mindes rätt, det är dags att lägga ner den här bloggen. Jag känner att jag inte vill sammanblanda mitt privatliv med min andra blogg, det känns inte alldeles rätt.

Så det här är sista inlägget. God jul och gott nytt år. Lite sånger inför julen och början på något nytt:


Eftersom jag nynnade på den halva vägen ner.


Eftersom jag har haft den på hjärnan i tre dygn.


För att det gör FT glad. ;)

På återseende någon annanstans, i en annan tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar