torsdag 25 februari 2010

Fucking jävla kuk-Tierp


Johnny Cash gillar inte heller Tierp.

Efter avslutad pitch på .SE, tillhörande ölkväll (eller ja, cola för mig) och allmänt samkväm på ett hak på Fridhemsplan var det dags att söka sig hemåt Jämtland igen. Jag kan inte säga att jag var otroligt sugen på att köra bil hela natten, men dålig tajming är dålig tajming. Måste man hem så måste man. Dessutom vill jag ju hem till Sonen så snart som möjligt. Under vintern har bilen dragit drygt en liter milen. Mest korta sträckor har gjort att motorn aldrig hunnit komma upp i arbetstemperatur. Nu körde jag istället 75 mil på 51,2 liter, vilket är lite skillnad. Eftersom det är sammanlagt 110 mil tur och retur Stockholm så innebar 60-literstanken att jag var tvungen att tanka någonstans på vägen.

Jag åkte förbi Uppsala och tänkte att jag nog klarar mig till Gävle. Trött och jävlig ser jag helt plötsligt att reservlampan lyser signalorange med ett fast och fint sken. Fyra mil kvar till Gävle och jag vill inte chansa och bli stående klockan två på natten mitt på E4:an, så jag börjar leta efter en bensinstationsskylt och hittar en liten skylt med OKQ8-logga som indikerar att det är två kilometer till närmsta bensinstation. Efter en kilometer eller så ser jag avfarten, blinkar och svänger av. Jag ser ingen klart lysande bensinstationslogga alldeles vid vägen men följer vägskylten och tänker att den väl dyker upp snart. Svänger höger. Jag kör. Och kör. Och kör. Kommer till en rondell och följer skylten mot OKQ8-macken. Och kör, och kör. Och kör. Kommer till en rondell till, följer skylten åt vänster. Är plötsligt mitt inne i fucking jävla Tierp, säkert en halvmil från vägen. Jag är rätt förbannad vid det här laget, hur jävla långt ifrån vägen får man lägga en bensinstation och fortfarande skylta till den?

Efter att ha åkt på nån jävla gata förbi något jävla sjukhem eller nåt hittar jag äntligen den förbannade macken, tankar, fryser, tankar lite mer, motstår impulsen att urinera på ingången till bensinstationen och åker sedan tillbaka samma väg. Jag motstår även impulsen att köra igenom hela jävla Tierp och tuta regelbundet och väcka varenda jävel i de små gulliga suburbia-villorna. Istället varvar jag satan och drar igenom stan i 100 blås, på tvåan och trean. Hoppas att någon idiot vaknade till liv och muttrade över dagens ungdom. Haha, jag som inte ens är ungdom.

Jag är numera en officiell fiende till Tierp. Jag funderar på att starta en facebook-grupp som heter "VI SOM SKITER I TIERP!!!11oneone!".

That'll teach'em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar