lördag 6 februari 2010

Att sova när jag har druckit alkohol är ungefär som att köra bil med samma substans. Det går en stund, men inte så bra och när man är färdig så riskerar man att ha missat något viktigt. Så här sitter jag efter knappa tre timmars sömn och är lagomt vaken. Idag är det stugstädning, lavinsök och avslutning på den här underbara och utmattande veckan.

Jag vet inte riktigt hur jag ska orka att få med mig Sonen hit imorgon för en sjunde dag i backen, men vad gör man inte för att han ska få komma ut och leka i snön? Imorgon följer dessutom en jämnårig tjej med, så han lär inte vara svårövertalad.

Jag minns att jag efter avslutat skrattfyllt telefonsamtal drog igång The Matrix innan jag somnade, men jag minns bara öppningssekvensen med numren som spåras, sen somnade jag nog. Nu ska jag försöka se klart den innan det är dags att gå upp och städa. Här i huset krävs det tydligen tolv timmars sömn eller därikring för att vara människa igen. Tycker att det borde räcka med tre-fyra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar