söndag 12 juli 2009

Skrattkramper

Vi har nyss varit och ätit indiskt. Det var en upplevelse, inte helt olik den Rowan Atkinson drar upp i sin enmans-show.



Jag har ätit lamm. Det var en medelstark rätt. Eller det kanske snarare skulle ha varit. Vi satt mittemot varandra och baddade våra pannor och skrattade åt varandras ansiktsuttryck under hela måltiden. Herre. Jävlar. Vad. Starkt. Det. Var. Jag plockade ur fem chilis bara på min tallrik. M hade tre på sin. Det var lätt det starkaste jag har ätit någon gång.

I övrigt har vi varit på Tate Modern och kollat på konstigt folk. Det finns gott om konstigt folk på ett konstgalleri för modern konst kan jag säga. Vi har roat oss med att gissa yrken och bakgrund på dessa och vi har fått erfara att det ekar en del därinne.

Roligast var nog när vi satt och gissade högt och ljudligt på en typisk britt i tweedkavaj och han visade sig vara norsk och fattade allt vi sa, vilket han också upplyste oss om. Nåja, London är stort, vi slipper nog springa på honom något mer.

Och Mark Rothko hängde kvar på Tate Britain den här gången också. Hans tavlor alltså.

Nu ska vi ta en stärkande promenad i Hyde Park och njuta av den ljumma (nåja) sommarkvällen. Synd bara att det är en halv dagsmarsch innan man kommer dit. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar