onsdag 8 juli 2009

London

Alla vädertjänster lovar sugväder i dagarna fem häruppe. Så vi skiter i våra planer och tar en spontantripp. Nu kör vi ner till Stockholm och flyger lite flygplan. Jag har inte varit i London på flera år, jag längtar dit ibland så jag håller på att gå upp i limningen.

Ibland är det bra med försänkningar inom resebranschen. Visserligen blir det inte raka spåret precis, men att man kan hitta resor så billigt är underbart. Det är bara att glatt blunda åt miljöförstöringen ett tag, lägga på ett fett leende och tänka på något sött.

Det är nu man inser att Jämtland kanske inte är det mest underbara stället att bo på. Det är långt ifrån ALLT som inte är Jämtland. Inget jättelikt tankesprång att göra kanske, men inte desto mindre tröttsamt. Det var bättre när jag bodde några mil från Göteborg och kunde göra såna här resor lite mer frekvent.

Jag saknar friheten i att kunna resa runt i världen. Men jag får ta de chanser som bjuds.

Vi ses om en vecka, eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar