torsdag 16 juli 2009

Själ: check, nu: kropp

Nu är det dags att skaka igång den gamla kroppen igen. Nog för att jag fått mycket motion och så när jag har bott ute, och när jag var nere på västkusten cyklade jag en del. Men det känns i bröstet när det går lite tyngre och jag har verkligen ingen lust att vara såhär dåligt tränad längre. Så idag har jag åkt två och en halv mil på inlines. Det var inte så jobbigt som jag hade fruktat, så förmodligen åkte jag för långsamt. Men det känns redan i ljumskarna och det ska bli rätt intressant att se vad kroppen säger imorgon.

Men jösses vilken skillnad det blir på humör och allt möjligt. Mer hamonisk, lugnare, mer metodisk och avslappnad. Det bådar gott inför arbetsveckan som kommer, idag har jag på två timmar fått mer gjort än jag fick på hela dagen innan vi åkte till London.

Nu är själen i ordning, bara kroppen kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar