torsdag 8 oktober 2009

Världens bästa pappa

Igår var det breakthrough på alla fronter. Sonen och jag var på badhuset och kände på vattnet. Sonen hade som mest 380 centimeter oerhört djupt vatten under sig och han och hans småstjärnepolare N gjorde hopp från trampolinen, utan flytkuddar. Läskighetsfaktorn var hög i början, men stegvis gick det fint och Sonen studsade till sist ganska högt på svikten och vågade sig till och med på att dyka. Det måste ha gjort gott att ha en vecka i vattnet i Utomlands, för simtagen satt klockrent. /me a proud daddy.

Igår när vi skulle somna sa Sonen: "Jag älskar dig. Jag älskar dig mest. Inte lika mycket." Jag antar att han en gång för mycket hört mig säga att det är okej om han älskar mig och sin mamma lika mycket. Han är rolig, min son.

Själv har jag helt plötsligt blivit målinriktad. Ett av målen är att aldrig någonsin ha ett ostädat hem i mer än 24 timmar. Det målet har stått sig i över tre veckor nu, vilket är lite olikt mig. Det brukar gradvis bli mer och mer ostädat, tills jag tvingar mig själv att tokstäda. Det här sättet är väldigt mycket enklare. Ett annat mål är att jag ska klara av att göra en bakåtvolt på skidor, vilket jag igår började träna inför. Medan Sonen hoppade bomben, övade jag mig i att göra bakåtvolt. För första gången. Och jag satte den efter andra försöket. Första försöket sved en aning. Sen blev det säkert femtio hopp till. Jag har hittat många nya muskler i bland annat fötterna.

Andra mål som jag är i gott hopp om att genomföra är att fixa releasefester på 20 platser i Sverige. Jag känner mig som värsta Bindefelt.

Jag har en underbar jobböppning om jag anstränger mig lite extra. Att få hålla på med det som jag tycker om allra mest är få förunnat och jag är så sjukt taggad att det är svårt att sitta still.

Ikväll ska jag på dejt. Det blir en kort dejt, pga jobb, men ändå en dejt. Jag stortrivs med livet just nu. Allt faller på plats och jag känner mig harmonisk och nöjd. Det mesta känns väldigt härligt.

1 kommentar: