söndag 18 oktober 2009

Städ på en söndagskväll

Efter lite Louis CK, en dos av Kvarteret Skatan och ett långt trevligt telefonsamtal med mycket skratt är det, totalt olikt mig, dags att greppa sugaren och ta ett varv. Älska att ha eget hus. Sonen ligger och sover på övervåningen efter en lång dags färd mot natt och bara tomten är vaken. Dessutom finns det inte mycket som kan väcka honom när han väl somnat, inte ens en dammsugare av förkrigsmodell. Här ligger nog med pappersknöckel för att misstänka att här har skett en hel del knullande, men det är bara jag och sonen som har bara haft snor-fest. Och nej, det är inte lika roligt som det låter.

Det händer mycket just nu och jag är glad att det finns människor som trots allt inte får mig att tappa hoppet om mänskligheten. Veckan som kommer är så sjukt späckad med roligheter att jag knappt kan sitta still när jag tänker på det.

Jag har tröttnat lite på att blogga här, det händer så mycket annat skoj just nu att jag inte har tid och lust. Dessutom gillar jag inte envägskommunikationen. Så om ni vill veta saker som händer är det antingen till att svara när jag ringer, eller greppa telefonen själv. Eller varför inte komma hit och hälsa på?

För övrigt är jag sjukt nöjd med att kunna greppa tag i saker direkt istället för att gå och våndas över det innan, som jag gjorde förut. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig. Ett mycket enklare sätt att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar