lördag 24 oktober 2009

Schweinigt

Det bådas filmafton här och jag är sanslöst socialt utsvulten. Isolerad från mänsklig kontakt sedan fem dygn tillbaka är värre än jag trodde. Åtminstone när det inte är självvalt. Visserligen var jag och handlade idag, men det kan nog inte riktigt räknas som mänsklig kontakt.

"Hej"
"Hej"
"Var det bra så?"
"Ja"
"tvåhundrasextiofemochfemtio"
"du kan ta det på summan"
"tack"
"tack"

Det kvalar inte in i ligan för intellektuellt utmanande samtal direkt. Inget nytänkande, inte så mycket humor och så gott som inget som sätter fart på tankeverksamheten.

Tack gode gud för telefonen.

Annars då? Jovars, jag har sett hur det ser ut när man nämner ordet "svininfluensa" på en akutmottagning och det var ju en ganska eh.. intressant upplevelse. I morse när jag hostade spottade jag nämligen blod, vilket jag tyckte var något extraordinärt och ovanligt, utom på film då förstås. Hade L, N eller T varit här hade jag förmodligen sagt "Kiss me!" och spelat upp hela scenen ur Laddat Vapen. Mycket bra film när den gjordes, ni skulle ha sett den då. Nu är det försent.

Hur som helst, jag kom instapplande på akutmottagningen vid åttasnåret imorse och såg väl inte alltför kry ut när jag sa "svininfluensa" och satte mig ("sjönk ner"kanske är mer rätt) i stolen. Genast (men utan ett boioioinngg-ljud) stod det tre sjuknånting där i givakt och redo att servera.

Vår beredskap är god tycktes hela setupen signalera och det är ju en trevlig erfarenhet för en gångs skull. Jag såg säkert alldeles för jävla eländig ut och redo att trilla av pinn när som helst.

Anyhoo, nu är det bättre, inget blod kommer squirtandes ur min munhåla, jag har ätit glass och ska sjunka ner (igen) i soffan och avnjuta några förhoppningsvis fullt godkända filmer.

Life is (under omständigheterna) good!

Apropå squirtande, så hittade jag en rätt oväntad grej när jag skulle plocka fram min febertermometer. Något som jag helt hade glömt att jag hade.



Haha, Dungeon Master. Känn på den! Vad den hade för samröre med febertermometern vet jag inte riktigt, men jag vill bara berätta att så kinky är jag inte.

1 kommentar: